Robin Sloan: NONSTOP KNÍHKUPECTVO PÁNA PENUMBRU (... mydlová bublina...)

6. června 2017 v 17:24 | Polly |  Čítanie je Sexi
Podľa mňa totiž všetko spľaslo ako mydlová bublina. Od polovice som si hovorila, že dúfam, že dôvod, za ktorým sa členovia tajného spoločenstva naháňajú nebude ten, čo sa už miliónkrát objavil v milión knihách a milión filmoch ako hlavná motivácia hrdinov... a ono to bolo! Ale to ešte stále nie je tá mydlová bublina, samotný koniec ju vytváral. Odhliadnuc od motivácie členov.
Mno... Clay začína pracovať v podivnom kníhkupectve, ktoré funguje 24 hodín denne. Má nočné smeny. Znamená to, že sem tam príde do obchodu nejaký starček, aby si "vypožičal" akúsi záhadnú šifrovanú knihu zo "zadného inventára". Táto zadná časť kníhkupectva je fascinujúca, to uznávam. Police siahajú do takých výšin, že sa Clayovi zdá, že nad ním lietajú netopiere a Clay sa k nim dostáva iba vysokými rebríkmi. Vôbec mi nevadila ani druhá časť príbehu, kde sa Clay rozhodne prísť na kĺb dôvodu, pre ktoré kníhkupectvo pána Penumbru vôbec existuje - aj keď sa na to rozhodne využiť pomoc hackerov, googlačky Kat, či geniálneho tvorcu špeciálnych efektov Mata.

Doba je skrátka digitálna a spojenie starého a zaprášeného s ultra-moderným a počítačovým mi stále príde ako originálne. Horšie je, že niektoré kapitoly boli síce skvelé, ale iné bez napätia, sotva som ich vnímala.
Pán Penumbra mi sľuboval veľa a do polovice ma naozaj bavil. Potom však originalitu akoby vystriedala úplná neoriginalita. A Clay riešil problémy chronologicky jeden za druhým, bez väčších starostí. To čarovné sa vytrácalo. K môjmu negatívnemu postoju tiež dopomáhalo, že mi hlavný hrdina prišiel ako bez osobnosti, jeho priateľka Kat mi bola vrcholne nesympatická a ostané postavy tiež neboli nejako extra zaujímavé, aj keď sa nám to autor snažil nahovoriť.
Za mňa sklamanie. Škoda druhej polovice.




Zdroj obr.
https://artincarb.files.wordpress.com
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama